onsdag 22 oktober 2008

Vardag i New York

Igår löptes det intervaller i parken. Fem st 400m intervaller. Samtliga under 80 sekunder. Allt fokus ligger nu på nästa onsdag då Central Park-rekordet ska slås.

Hjälpte sen Susanne och Mattias till bussen för vidare färd mot Sverige. Vårt sista besök har nu lämnat oss. Det blev 23 OLIKA besök med allt från 1-6 pers i varje besök. Galet.
Under eftermiddagen fixade jag sen med lite surdegar som blivit liggande samt styrde upp ett par saker inför vår flytt till Sverige.
Klippte mig också på Salon Ziba för sista gången.

Vid 18.00 så mötte jag sen upp Jess, Superswede-Grobecker och Bodare på Suspenders för lite AW. Blev lite jobbsurr som alltid. Jag diskuterade min eventuella fortsättning här i New York. Superswede-Grobecker har sagt att jag får bo hos honom men han tänker inte betala för min shopping och, som han kallar det, dyra leverne. Jag lyfte då frågan med Bodare, som är Key Account Manager för NY-projektet, men han vägrar också betala för mitt uppehälle så det blir väl till att åka tillbaka till Sverige igen antar jag...

Idag käkade jag frukost med Jess vid 07.00. Även fast jag inte arbetar så kan det vara skönt att komma upp i tid. Efter frukosten så är det löpning som gäller men jag måste alltid vänta två timmar efter en måltid innan jag kan löpa. Så varför inte smyga ner i sängen igen och kika på senaste avsnittet av Entourage? Så får det bli. Kanske hinner jag kika på Get Smart också innan det blir milen i Central Park igen.
En ganska skön start på en vanlig onsdag i oktober. Hoppas ni har en förträfflig dag på kontoret!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Konstigt att dom inte vill ha någon som städar och lagar mat. Ser till att vinstället är fyllt. Vet dom någonting som vi inte vet?
Pappsen

Anonym sa...

Entourage avsnitt 7 var grymt! Äntligen är de tillbaka. Avsnitt 6 var tyd det sämsta ever!

/Ström

Lyxmannen sa...

Man kan tycka att det är lite märkligt faktiskt. Jag vet inte hur de resonerar...

Entourage var SJUKT bra! Precis så bra soom bara den serien kan vara. Man garvar i 28 minuter. Legendariskt bra avsnitt!

Anonym sa...

Lyxmannen tillbaka i Sverige, börja jobba? Det rimmar inte riktigt. Blir rentav lite gråtmild. När bär det av? Arbetande man i Stockholm då istället? Herr Lyxman är då så famös utav sin blogg att han kanske rentav kan fortsätta sin lyxmannakarriär, gå förbi krogköer osv - frågan gäckar mig.

Anonym sa...

Pappsen: Du menar väl tömma vinförrådet?

/Hacke

Lyxmannen sa...

Det rimmar dåligt med jobb faktiskt. Jag arbetar på att lösa den frågan faktiskt.
Det bär av den 4:e nov. Mindre än två veckor..
Tanken är att jag ska arbeta :)
Självklart ska jag utnyttja min status till att smyga före i köer och kanske åka runt i Sverige som gästbartender. Det blir jag och Robinson-Robban.

Hacke, du har en bra poäng där. Det är antagligen precis det som Grobecker listat ut..

Anonym sa...

Hej,
Jag ser mycket fram emot att ni ska komma hem till Sverige och att det ska bli lite som vanligt igen. Ni har fått vara med om en fantastisk upplevelse som det är få förunnat att få uppleva - p g a att Jessica har ett bra arbete, och att hon är så fantastiskt snäll och gullig. Henne måste du vara rädd om - en dyrbar diamant!! Bättre än alla dyra klockor!!!!
Jag vill också att hon ska ta väl hand om dig.
Välkomna hem till vardagen båda två.
Vi har ett fantastiskt fint väder i Sverige idag - plus tio grader och strålande sol.
Kram från mamma Margareta

Jessica sa...

TACK för din gulliga kommentar Maggan!! Men jag måste säga att Martin tar väldigt bra hand om mig, bättre lyxman vet jag inte om man kan hitta, det är aldrig något gnäll ;)

kram Jessica

Lyxmannen sa...

Snart kommer vi hem morsan då ser vi fram emot lite riktiga kötbullar och potatis med hemlagad gräddsås!!