torsdag 9 oktober 2008

Sista städningen

Idag har jag haft en liten städdag. För sista gången har jag dammtorkat, skurat golven och tvättat ett par maskiner. Det är så långt från lyx och flärd man kan komma men Jess vägrar betala för en städtant en gång i veckan så jag biter ihop var åttonde vecka eller så.

Min kropp är inte gjord för att städa med så är det bara. Vissa får ju krämpor av att sporta eller sitta länge i en bil eller vad det nu är men jag får krämpor av att städa. Det värker i ben och armar och ögonen svider. Kanske är jag allergisk mot själva fenomenet städning?
Jess och jag har därför sagt att var åttonde vecka räcker. Lite damm under sängen har väl aldrig dödat någon?

Det är lite surt att min enda städvän, Romba, verkar ha gått en för tidig död till mötes. Hon svara inte längre på anrop. RIP min vän.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hon kanske har dött av överansträngning, eller så har hon helt enkelt sjukpensionerat sig pga yrkesskador? ;)
/Susanne

Lyxmannen sa...

Överansträngning tror jag inte på. Hon har inte arbetat ihjäl sig direkt. Skulle vara om det var extremt mycket de gånger hon väl har arbetat.. :)

Anonym sa...

Tråkigt att höra att Romba gett upp.Antar hon fått för lite mat. Var 8:e vecka är för sällan. Kan inte vara trevligt att svälta ihjäl. Pappsen

Anonym sa...

Tror snarare att hon får lite för mycket mat när hon väl får mat?

;D

Anonym sa...

Du kanske kan ta hand om henne pappsen?? Hon skulle nog trivas på ditt parkettgolv.

Det kan mycket väl vara så att hon får för mycket mat..