onsdag 22 oktober 2008

Middag plus en balkonfilmg

Vi är precis hemkomna från en trevlig middag hos Superswede-Grobecker i hans paradvåning. Det var jag, Jess, S-G och hans nya fruntimmer May. Trevlig tjej som vi hoppas får lite fason på ungkarlen Grobecker.
Han har lovat oss hemlagad mat i flera månader nu och till slut var det dags att leverera. Icke då. Han hade såklart beställt utkörning. Vi fick dock vänta TVÅ timmar på maten då de strulade till det i omgångar på restaurangen. Desto mer tid till att dricka ett par glas rött så det gick ingen nöd på oss.

Till Cribba: Fick ditt meddelande om än lite sent. Hade en nisse som skulle och kika på lägenheten mellan 15-16 men han kom inte förrän efter 16 och då var väl CL-matchen i princip slut? Vi drar för övrigt till Sverige den 4:e november..

Ingen kamera med idag så istället bjuder vi på en liten film från i helgen. Den är tagen från vår balkong. Tror inte inte vi bjudit på film därifrån förut så varsågoda. Ev felsägningar skylles på det röda guldet.

4 kommentarer:

Jessica sa...

Efter ca 40 sek är det ju självklart 56e gatan öster ut. Men som sagt, inte helt lätt att hålla ordning på gatorna efter ett par glas och några drinkar.. ;)

Anonym sa...

ok mannen! ja, det blev lite fotbollskik igar, foljde mina unibet-bet, gick at helvete, minus 1000 dollares..men d e en grymt nice sportbar, nevada, ligger pa 3av-12st, visar alla matcher pa 10-15 tv-maskiner & fullpackat, mao, bra surr dar inne! efter det ivag m frugan pa nan teater pa time sq. jo, jag gick & gifte mig m en donna som redan bodde har i ny, hon e head-designer p ett kladforetag har i ny, vi bor i en kak i RYE, 25 min norrut, glider mest runt pa dagarna,jobbar pa mina visapapper som tar a 6-9 manader innan man far borja pyssla me nat in here..sa d blir ca 3-4 golfrundor i v, lite tennis, fotboll,gym bla. man ska val inte klaga va??....e fran sthlm, drev stor spelbutik dar, lirade division 1 fotboll i sverige & norge i 10 ar ca. drar upp t Boston fre-son pa skon weekend, sen lite mer golf, tennis, gym mm nasta v..& veckan efter det...& osv sa hor av dig om du hinner me en rund innan du drar tbax!
aterigen, starkt bloggat & roande lasning!

Lyxmannen sa...

Du är ju också en Lyxman Cribba!
Att vi inte funnit varandra tidigare! Jag älskar golf och fotboll. Du hade kunnat vara med och lirat i vårt lag på söndagar. De behöver all hjälp de kan få.
Boston är najs!!
Det kan bli lite småtajt men nästa fredag den 31:a okt kanske vi skulle ta en runda? Det är helloween men om vi lirar i hyfsad tid så hinner jag tillbaka till NY igen. Jag har inga grejer kvar men det kan man väl hyra på plats? Vilka banor lirar du på?

Tjing

Lyxmannen sa...

btw, surt med 1000 dollar back. jag skulle få mycket skit om jag gjorde av med det av Jess ;)